Kun for mig.

Vi träffades för över 3 år sen.
Vi började träffas mer och mer.
Vi blev så otroligt bra vänner.
Nej, vi blev bästa vänner.
Jag kunde säga allt.
Hon visste allt om mig.
Hon kunde säga allt.
Jag var den som visste mest om henne.
Hon hjälpte mig och var mitt stöd, och likaså jag för henne.
Vi bråkade aldrig.
Vi var alldeles för olika för det.
Jag var så glad för att ha henne som min bästa vän.
Vi träffades varje dag i skolan.
Sen mådde hon sämre.
Jag försökte göra allt i min makt för att inte förlora henne.
Men de 3 starka beroende tog över henne och hon
var inte längre den jag träffade från första början.
Jag ställde ett ultimatum.
Jag, eller de 3 beroendena.
Hon valde beroendena.

Nu är jag här, med inget kvar från henne förutom det smycke hon gav mig.
Det smycket symboliserar styrka & Kraft.
Men jag har inte den kraften att få bort det där hemska från henne.
Det enda jag kan göra är att se henne förstöra sig själv.
Se henne sakta men säkert dö.
Om jag ens får se henne.
Det finns ingen som håller kvar henne i skolan mer.
Det är så hemskt att se någon man älskar så mycket, förlora greppet och försvinna.

För utan dig, känns det som jag också försvinner.


Kommentarer
Postat av: anna

elin, fattar att det är tungt, men alla har ett eget ansvar...

2009-11-02 @ 17:51:56
Postat av: Elin

Klart att det är tugnt! Jag kan ju inte göra något!

Ja, jag vet. Hon borde nog omvärdera sitt liv lite..

2009-11-03 @ 11:11:47
Postat av: Emma

Vem?

2009-11-07 @ 22:26:31
URL: http://emmaebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0