Your song

Jag sitter och funderar på mina kompisar.
Eller, på allmänheten, egentligen.
De flesta människor har en tendens att tänka alldeles för mycket.
Jag har själv varit där.
Jag gjorde det när jag var i ett förhållande och ett tag efter.
Jag överanalyserade om allt!
Och nu i efterhand kan jag säga att jag var sjukt paranoid och även om inget gick emot mig, så kändes det som om det gjorde det.
Till sist nådde jag en punkt där jag inte orkade må dåligt mer.
Så jag började sakta att skjuta in positiva tankar och till sist var jag full av dom.
Och det är där jag är nu.

Men det är klart, jag har ju mina dagar då jag tänker alldeles för mycket och då märker jag direkt att jag mår dåligt.
Jag har lärt mig hantera det och det är vad andra också borde göra.

Ta itu med saker och ting i stället för att bara tänka på det.
Ingen annan än DU kan rätta till det.
Och det blir vad man gör det till.
Vill du må dåligt så gör du det.
Vill du må bra så måste du fixa det!

Mer positivitet till folket!

Fridens!
Tro.Hopp.Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0