Känn ingen sorg för mig Göteborg

Ja, jag och Mathilda fick ju för oss att åka in till Göteborg under Tisdagen.
Så det gjorde vi.
I måndags åkte jag och dennis och hämtade sabrine och umgicks med henne.
Eller rättare sagt, dennis umgick med henne medans jag städade hela min våning.
Hmm...?
Ja, sen åkte jag in till ystad och mötte upp Mathilda och hanna så gick vi en runda.
Sen var hanna tvungen att sticka hem för hennes blåsa tryckte på(?)
Så då stack Jag och mathilda till willys för att handla saker till vår lilla Göteborgstripp!
Det blev såklart redbull och lite annat.
Sen gick vi hem till mathilda där jag fick träffa min nya guddotter,Suri.
Alltså hennes kisebebis som är så söt!
Ja, efter att jag hade lekt med hennes kise, så stack jag hem till Elsie,min faster.
Vi satt och glodde på tv och pratade om mina framtidsdrömmar och jag kände för första gången ett pirr i magen när jag tänkte på det.
Ja, jag somnade väl vid halv 1, 1.
Sen var jag så illa tvungen att stiga upp klockan halv 5 på tisdagen.
Gjorde mig ordning på en halvtimme och sen stack  jag hem till mathilda.
Såklart så var mathilda inte klar, utan när jag kom dit sprang hon runt i bara underkläderna (inte första gången det händer....) och hon var såklart inte klar.
så jag fick vänta helt enkelt.
När mathilda väl var klar (10 min innan tåget gick..) så körde Cecilia oss till tåget.
Tänk att nu var klockan bara 05.40 och jag och mathilda var i princip halvdöda.
I och försig var konduktören som pratade i högtalaren också det.

" Godmorgon och välkomna om bord på detta.....pågatåg som ska föra oss till...eh...Malmö...
Jag kommer snart komma ut och ta era....eh...biljetter. Var vänlig och respektera den..e....tysta kupén.
Jag önskar er en trevlig resa...eh..*gäsp*  "
-Nä just det ja!

Ja, vi kommer till Malmö där vi sedan skulle ta ett nytt tåg, men det klöddade så vi fick ta ett senare tåg.
så vi gick in till pressbyrån och köpte dricka och frulle. Och sen satte vi oss på en bänk och vänta.
Mitt i allt skriker mathilda till och välter ut först sin kopp med varm choklad och sen välte hon ut min latte.
Jag klarade mig helt i från att få det på mig, men det kan man ju inte säga att mathilda gjorde.
Så hon fick vara så snäll och gå in och köpa en ny latte till mig.

Ja, sen blev det tåget till ängleholm.
Sen buss till laholm.
Och sen tåg till göteborg.
Vi var jättedåliga på att ta kort. Förmodligen för att vi var så himla trötta.
men här är några i alla fall! :)


<

Red bull är ett måste för mig och Mat-hilda.
<

Jag var lycklig, som vanligt!

<

Men även hysteriskt trött!

<

:)

Väl i Göteborg gick vi mest rundor. Fika lite,prata mycket, handla lite och bara tittade på folk.
Vi hittade rock house *dräggel* där jag var sjukt nära på att köpa både en woodstocktröja,en ebba grön tröja och en beatleströja. Dum som jag var köpte jag inget av det. Men jag ska nog beställa dom i stället :)



<
Jag försöker smälta in som Göteborgare...
<
...Men det gick inget vidare så jag var mest bara förvirrad där inne på H&M.
<
Vackert, Mathilda, Vackert....
<
Och det här var sista bilden!

Vi tog tåget hem vid 7 tiden och vi var med om massa saker.
Mellan ängelholm och malmö fick vi se resultatet av knark och sprit under en lång tid.
Det var ett par, en man och en kvinna som var så otroligt höga och det enda dom gjorde var att bråka.
Kvinnan var helt galen och slog på mannen och mannen slog bort kvinnans cider så den höll på att hamna i Mathildas huvud.Först när vi satte oss vid dom så märkte vi att det var något fel, så vi flyttade oss. Men nej, då flyttade dom så klart efter oss.
Helt galet.
Tur att man varkens är knarkare eller alkoholist!

Vi var hemma i ystad igen vid 12 tiden och då blev det bara bums i säng och gutt var det.
Vaknade halv 12 dagen efter och var väldigt,väldigt trött.
Min kropp har börjat ta igen all sömn som jag inte får.
Men det är nog normalt.
Eller...?

Men men, Manthilda!
Detta ska göras om. Dock så ska vi vara pigga och ha sovit ordentligt!

Fridens!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

ja det måste fän göras om, och ja lite mer pigga kanskexD

2009-07-31 @ 02:15:07
URL: http://halvljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0