stockholms kyss

God kväll!
Jag har verkligen haft en helt underbar dag och nu är jag helt slut.
Vaknade vid halv 9 idag.
Började städa huset tills mor kom hem.
Sen åkte vi in till ystad.
Vi stötte på min faster, min kusin och mina kusinbarn.
Det var trevligt.
Japp, sen blev det dags att hämta min telefon.
Jag var ju helt säker på att jag skulle få välja en helt ny telefon, men icke.
Sony ericsson valde en åt mig.
Jag hade ju till och med kollat ut den telefonen jag skulle ha men nej, så blev det inte.
Jag fick i alla fall en helt ny telefon.
Det blev denna:
<3

Jag är inte så mycket för rosa telefoner egentligen, men jag orkar inte bry mig nu mer.
Huvudsaken är att jag kan lyssna på musik,ringa och sms:a.
Och det kan jag och mycket mer med denna!

Ja, sen var det in på willys.

Jag: Vad ska du ha på Willys då?
Mor: Jag ska bara ha makrillfilé
Jag: Bara?
Mor: Ja, jag ska precis bara in och köpa dom, jag ska absolut inte ha något annat!
Jag : Är du heeeeelt säker?

(det är så här att min mamma alltid har en förmåga att handla allt för mycket när hon ska handla. Så det var det jag skulle försäkra mig om.)

Mor: Elin, du går och hämtar en vagn.
Jag : En vagn?! Men du skulle ju bara ha makrill, jag kan bära korgen om det är jobbigt för dig.
Mor: nej, men ta en vagn.
Jag: jaja...

Och precis som jag visste att det skulle bli, blev det.
Mor och jag kommer ut med 5 kassar fulla med mat.


Jag: hur mycket handlade du för?
Mor: Ah, det blev 1300 kr!
Jag säger tyst för mig själv: Ja, det blev en väldigt dyr makrill....

Som ni ser hade jag rätt!

Sen kom vi hem och då började jag ladda mobilen och fixa med den.
Sen började jag packa.
Man har alltid en förmåga att packa ner för mycket.
Varför är det så?

Ja, i alla fall, packa nästan ner allt. Har lite kläder som ska torkas och packas ner i morgon innan jag åker.
Sen solade jag och sen fick jag ett spratt och bytade om och stack till skogen och sprang.
Jag sprang i en timme!
Skulle bara prova om det skulle funka , med tanke på att jag inte har kunnat motionera på typ ett år eftersom jag har haft massa problem med ryggen.
Jag blev så otroligt glad när jag förstod att det gick!
När jag väl kom hem igen tog jag av mig alla kläder och hoppade i vår 23-gradiga pool.
Riktigt skönt!
Efteråt kände jag på mina kläder jag hade haft när jag sprang.
Sport-bh:n var helt genomblöt och linnet likaså!
Så jag har verkligen presterat!

Kommer förmodligen ha en fet träningsvärk i morgon i benen.

Ja, ni kanske inte vet vad det är jag ska göra i morgon?
Jag & mathilda ska packa våra saker och sticka till Åhus för att festa och ha fett med kul!
Bara vi två!
Vi har börjat umgås nu ganska mycket den senaste tiden.
Vi har så otroligt kul tillsammans!
Det enda vi gör är att garva.
Och det är precis så det ska vara, enligt mig.
För man mår så bra flera dagar efteråt om man har skrattat mycket på en dag.
Ja, vi ska även tälta i åhus och sen på fredag bär det av hem till mig för att lämna saker och göra oss ordning för att sen sticka till sjöbo marknad.
Sen ska mathilda sova här.
Och jag vet att jag och mathilda kommer ha det så otroligt kul!
Jag längtar!

Men bara så ni vet, så blir det inget blogginlägg i morgon och förmodligen inte på fredag heller.

Nej, nu är jag trött.
Natti natti!
Fridens!


<<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0