Love is all around

Jag sitter och tittar på idol och det är ju kärlekstema.
Och jag sitter och funderar på vem jag skulle sjunga till om jag hade varit med i idol, eller rättare sagt vem jag skulle sjungt till om jag hade fått bestämma.
Och direkt kom jag på vilka.
Eller, jag hade haft två alternativ, men det ena väger tyngre än det andra.
Jag skulle sjungt för mina syskon.

För hur förbannad jag än varit på dom under min uppväxt, så älskar jag dom otroligt mycket.
Min syster, Annelie står mig oerhört nära. Jag vet inte riktigt om hon förstår hur nära.
Så länge jag kan komma ihåg, så har jag alltid sett upp till henne.
När vi var små så delade vi 4 syskon på 2 rum, och jag kommer ihåg hur lycklig jag var när jag fick sova hos Annelie. Och när hon inte var hemma, så brukade jag gå in på hennes rum och sätta igång hennes skivor.
Det var Enya, the cranberries och Tracy chapman som jag gillade bäst. Sen brukade jag lukta på hennes parafymer med. För att jag alltid saknade henne när hon inte var hemma, så kändes det lite bättre när jag fick lukta på hennes parafym.
Syster, jag älskar dig.

Daniel, min äldsta bror, såg jag alltid som den roligaste i familjen. Skulle man hitta på skit, så var det med han!
Han log alltid(det gör han fortfarande) och när folk sa att jag hade samma leende som Daniel, så blev jag väldigt stolt! Så bror, jag älskar dig!

Dennis, Dennis,Dennis.
Vi är de två syskon som har bråkat mest.
Vi har kastat mycket skit på varandra (så att säga) och vi har slåtts mycket!
Och detta höll vi på med ända tills valborg.
På valborg hände en väldigt tragisk händelse, vad som hände har jag ingen anledning att skriva om här.
I alla fall, så satt jag i dennis knä, medans han berättade för mig hur mycket han älskade mig(trots våra hot mot varnadra om att ta livet av varandra) och att jag var värd så mycket mer.
Och allvarligt talat, så trodde jag på hans ord och jag vet att dom orden fortfarande stämmer.
Så det är dom orden jag lyssnar på när jag mår dåligt.
Efter denna kvällen så kom dennis och jag nämre varandra.
Och vi har inte bråkat sen dess heller.
Tvärtom, vi har festat tillsammans och hittat på saker med varandra.(och hittat på skit tillsammans)
Så , dennis. Jag älskar dig med!

Så, nu har jag gjort något som jag inte brukar göra.
Men det var skönt att skriva av sig!
Och låten blir lite problem att bestämma. Det finns inga låtar som kan förklara ordentligt.
Men det kanske hade blivit "il'l be there for you" eller "will you be there"

Fridens!
Tro.Hopp.Kärlek.




Kommentarer
Postat av: Sis

Och jag blev alltid lika arg när någon av er småsyskon varit därinne... ;) Jag älskar dig med syster yster!



Din storasyster!

2009-11-20 @ 23:07:12
URL: http://liddeli.blogg.se/
Postat av: Störstabror

skönt att du känner så. som vi berättade för natalie så kunde det vara rätt knökat när vi bodde tre stycken på mitt lilla rum.



Ps. kom ihåg cranberriesskivan var min :)

2009-11-21 @ 07:43:48
Postat av: Minstabror

Kan inte mer än instämma! ;) Roligt har vi haft! Och mer roligt ska vi ha!

2009-11-22 @ 21:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0