Can't speak

Godmorgon!

Anton är för rolig.
Igår när vi hade kommit till ystad så gick vi till min skola och sen gick vi och handlade lite godis och sen givck vi hem igen och åt kvällsmat.
När vi satt och åt så började Anton snacka (såklart).
Han började då snacka om godiset och då sa jag att det var jag som bestämde när vi skulle äta det osv. eftersom det var jag som hade köpt det.

Anton: Tänk om jag hade varit så stor som du Elin.
Jag: jasså? Vaddå då?
Anton: Tänk så hade jag fått köpa godis för egna pengar och så hade jag själv fått bestämma över det..
Jag: Ja, men den tiden kommer snart.
Anton: Tänk Elin,TÄNK. Åh...Om en stjärna faller..
Jag: Va?
Anton: Tänk om en stjärna faller på himlen i kväll. DÅ ska jag önska mig det.

Ja... Den ungen, säger jag bara.
Och idag berättade jag för han att vi ska åka hem till deras mor och far och lilla bebben.

Jag: Anton, vad heter bebisen?
Anton: Elsa.

Har nog blivit nåt fel i kommunikationen där.

Ja, barnen somnade vid 10 tiden igår.
Jag tycker det är väldigt läskigt hur mycket jag går i sömnen.
Så i morse vaknade jag av att vi alla tre låg i min fasters säng.
Fråga mig inte hur det gick till, men läskigt är det.
Anton och jag gick upp vid halv 8 och Alvin gick upp vid kvart över 8.
Så vi har fått sova en del nu.
Och idag ska barnen hem då.
Och i morgon blir det skola för mig.
Måste dock ta tåget hem i kväll från gärsnäs igen så att jag har en ordentlig sovmorgon i morgon.
Och idag ska jag dammsuga och packa det mesta så att jag inte behöver åka hit i morgon efter skolan igen.

Nej, nu vill Alvin ha dricka så nu måste jag gå.
Fridens!
Elin.Alvin.Anton.

Kommentarer
Postat av: MESTELSA

söt blogg, hur mår du :)

kolla gärna in min blogg!

den handlar om ung kärlek (a)



http://mestelsa.blogg.se

http://mestelsa.blogg.se

2009-10-08 @ 17:15:03
URL: http://mestelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0