Back to the 80's

Go morgon alla söta gummor och gubbar!
Sitter just nu och lyssnar på musik och är lite halvdöd.
Men, jag har en helt fantastisk känsla inom mig.
Jag vet inte vad det är, men det känns väldigt bra.
Jag börjar även sakta men säkert förbereda mig för en viss sak.
Och det känns bra.

Är inte det konstigt egentligen?
Hur sommaren kan förändra folk.
Den gör ju verkligen det.
Man kan undra vad det är med sommaren som förändrar en.
Det har en viss påverkan på folk.
Dom blir som nya.
För vissa är det bra och för andra inte.
Jag gillar det i alla fall.
Det ger mig hopp någonstans.
Varför har jag ingen aning om.

Men jag vet att de senaste åren har jag börjat gilla hösten.
Det är som min kompis elvira sa :
"Hösten är bara en ursäkt att må dåligt"
Och jag måste ju säga att, ja, det har hon rätt i.
Så därför tänker jag göra hösten till en rolig årstid.
Jag älskar färgerna när löven börjar bli röda,bruna och gula.
Det ser ut som ett konstverk i naturen.
Sen efter det kommer den vita snön.
Den lyser upp så mycket.
Nej, jag älskar denna tiden på året.
Men jag vet att i januari eller februari kommer jag vara så trött på det och vill bara ha vår.
Men jag tycker ändå att det är så mysigt på kvällarna.
Att tända ljus och bara mysa helt ensam.

Nej, nu ska jag fortsätta lyssna på aqua och göra mig i ordning.
Ska ta bussen vid 8.
Jag är ju hemma på gården nu igen, så nu blir det bussåkande.

Nu måste jag gå.
Den otroligt fina känslan är kvar i mig.



Fridens!
Tro.Hopp.Kärlek.

Kommentarer
Postat av: V

Sommaren förändrar inte någonting. Mår man bara bra i grunden så hjälper sommaren bara till att göra en glad.

2009-09-07 @ 07:25:14
Postat av: Elvira

Ja Elin gör höste bra och rolig!

Mycket mörkerfotto?

2009-09-07 @ 11:17:13
URL: http://slitaochrycka.blogg.se/
Postat av: Elin

Joho då!

Sommaren gör visst då någonting med en .

Man blir glad och lycklig även om man inte var det innan!

2009-09-07 @ 12:20:23
Postat av: Elin

Ja, elvira!

Mörkerfoto!

Eller...?

Nä,just det ja!

2009-09-07 @ 12:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0