Breathless

Hej!
Nu har jag inte skrivit på länge.
För både jag och Robin har haft maginfluensa!
Så vår helg blev ju inte riktigt så som vi hade planerat!
Fredagen gick bra! Vi var hemma hos jimmy och hade det hyfsat chill.
Tågen var inställda och försenade och det rejält! Därav mitt aggresiva inlägg om hur mycket jag hatade skånetrafiken!
Vi tog tåget hem från skurup vid 2-tiden på natten. Jag snodde Robins mobil och kollade på film, medans de andra sov/pratade/var fulla!
Sen när jag och Robin väl kom hem, så kröp jag ner under täcket, så kommer han och sätter sig på sängkanten och ber mig titta på rosorna som stod på bordet brevid sängen. Jag säger att dom är jättefina (kopplar inte alls) och då säger han att dom var till mig som en tidig alla hjärtansdagpresent! Jag hoppar upp ur sängen och kramar och pussar på honom!

Sen somnar vi gott. Jag vaknade upp på morgonen av att alladin står och pussar på mina läppar.
När han väl märkte att jag var vaken så hoppade han bort från sängen. Jag tror att den katten är lite smått förälskad i mig?
Senare låste Robin lägenheten och vi gick och mötte mina föräldrar som var och handlade på Willys, och sen åkte vi hem med dom.
Mor och far körde hemifrån ganska tidigt, så jag och robin spenderade dagen med att titta på film och baka och bara ha det mysigt!
Vi gick och la oss efter att vi hade sett dum&dummare. Så typ vid 1. Kvart i två flyger han upp ur sängen och spyr på toa. Jag fattar ingenting. Men det visade sig att det var kräksjukan. Så jag höll mig vaken tills klockan var 5,halv 6. Sen fick jag nog av ljuden , så jag stoppade musikhörlurarna i öronen, sen somnade jag gott.

Stackars Robin fick ligga på soffan, och hade inte sovit på hela natten, så hela söndagen gick åt att bo i min säng för hans del. Men jag försökte vara en sån bra flickvän som möjligt, så jag assisterade honom med massa vatten, jag lagade mat till honom och jag tittade på film med honom. (Här var det en hårt arbetande flickvän, ja!)

Syrran och barnen var även här, och vi busade lite smått. Ville inte vara nära dom så mycket, eftersom jag antog att jag också skulle bli sjuk.

I måndags fick Robin åka med mig in till skolan. Han fick sjukskriva sig för första gången.
Han gick hem när vi väl kom in till ystad, och jag gick på lektion.
Sen fick jag och ylva för oss att hon skulle följa med mig hem, så det gjorde hon!
Tyvärr var hon här bara i ca en timme, för sen blev jag dålig. Så då skickade jag hem henne.

Så jag har varit sängliggande sen i Måndagskväll. Hela måndagsnatten/morgonen låg jag och kramade toaletten, och sen har jag bara sovit resten av tiden..

Men nu har jag fått nog av detta, så i morgon ska jag försöka mig på skolan i alla fall. Är inte helt okej, men jag tänkte att om jag intalar mig att jag är helt frisk, så borde det gå.
Får proppa mig full med kaffe och vitaminer i morgon, så ska det nog gå!

Nu ska jag dra!
Fridens!
Tro.Hopp.Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0