Broken in the night

Inatt när jag sov hos Robin, så hade jag en otroligt hemsk dröm.
Jag drömde att Mor hade fått cancer igen, och att det denna gången var riktigt allvarligt.
Hon skulle dö.
Alla mina syskon kom hem och vi satt och väntade på att få åka in till sjukhuset och ta farväl av henne.
Ingen sa något.
Alla tittade ner.
Helt plötsligt ville ingen åka dit, förutom jag.
Så jag tog bilen själv och körde till henne. I ren panik.
Sen satt jag och kramade hennes hand tills hon tog sitt sista andetag.

När jag vaknade hade jag kramp i armen. Jag hade förmodligen legat och tryckt ihop handflatan så pass hårt.

När jag kortfattat berättade för robin om min dröm, så sa han att jag hade legat och vridit och vänt mig.

Jag undrar varför jag har såna här drömmar.
Har haft dom nästan varje natt nu i lite mer än 1 vecka.
Så jag har nog ganska mycket sömbrist.
Men som tur är så har jag lov hela nästa vecka.
Då ska jag koncentrera mig på projektarbetet och läxor.

Fridens!
Tro.Hopp.Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0