Unintended

Hejsan!
Hela helgen har jag varit innesnöad här hos Mathilda i Ystad.
Det har varit ganska najs, men det ska ändå bli skönt att få komma hem igen och ta på sig rena kläder(Har haft samma kläder sen i Fredags. Det enda jag har bytat är trosor, och jag bytar kläder ungefär 2-3 gånger om dagen).
Behöver även plocka undan,vika all tvätt, dammsuga och torka av mitt rum och min toalett idag.
Och sen skulle jag behöva jobba lite på boken.
Men i alla fall.
I fredags åkte jag in ganska sent till ystad på kvällen.
Var nog inte inne förrän vid elva-tiden och då fick jag åka med våra gäster in till Kings head.
Väl där mötte jag upp Robin och lite annat folk och sen stack vi hem till Emanuel.
Dock hade jag lite dåligt samvete, eftersom jag hade lovat Mathilda att jag skulle sova hos henne, men det klöddade eftersom jag kom in så sent. Men vid ett tiden bestämde jag mig för att ändå gå hem till Mathilda.
Jag visste inte riktigt vart jag var, men det sket jag i, jag skulle till Mathilda ( Och nej, jag hade inte druckit)
Men jag sa hejdå, sen gick jag utanför porten och började slåss mot den väldiga stormen.
Det blåste så mycket, att efter ett tag kändes det som om det blåste varmt. Helt sjukt.
Men jag kom dit och sov där. Vi låg och snackade väldigt länge, och för ovanlighetens skull, så somnade jag sist!
Och vaknade sist i går morse!
Då gick vi två ner och åt frulle, sen parkerade vi oss i soffan resten av dagen, i princip.
Vi var dock ute och skottade i en timme eller så.
Vi fick även reda på en väldigt tråkig sak.
Jag blir så rädd.
Man måste verkligen leva varje dag som om den var den sista.
För man vet aldrig när det tar slut.
Framåt kvällen kom Robin och då tittade vi på Skönheten och odjuret,Lejonkungen och björnbröder!
Sjukt kul att få se på tecknat igen.
Jag känner mig alltid så lycklig när jag ser på tecknat.

När jag skulle följa Robin en bit på hans väg hem klockan 5 i morse, så hade vi gått en bit, och så började det snöa så fint och lätt. Det var riktigt mysigt!

Och idag ska jag bli hämtad av min syster.
Mor ville att jag skulle gå till spa:t på regementet och möta upp henne.
Mor har förmodligen inte tittat ut och sett hur vädret är.
Jag tänker inte gå dit.
Ska ringa syrran och be henne köra till Willys, så kanske hon kan hämta mig där, för det är inte så himla långt att gå i kylan.

Men nu ska jag göra något annat!

Tro.Hopp.Kärlek.
Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0