Vandraren

Idag har jag, Elin Nilsson, fått tummen ur häcken och fixat studentklänning!
Jag har lagt undan den och sen i morgon ska jag hämta ut den och betala.
Banne mig!
I morgon är det exakt en månad kvar till studenten.
Jag är grym på att göra saker alldeles försent! =)

Helgen har varit väldigt mysig, faktist. Även om jag egentligen inte gjort något särskilt.
Eller jo, det har jag ju!
I fredags var det först och främst skola, sen bar det av till Mathilda (aka. Hitler) för kvällen.
Där skulle hon och Cat firas! Jag kom tidigare för att hjälpa till och så.
Sen kom folket och vi åt och drack och hade det väldigt mysigt.
Sen skulle vi vidare till kings!

Men Robin gick hem istället. Han håller på med intensivkurs i kristiansstad så han snart kan få körkort, så jag hade inte träffat han på en vecka, men jag gick hem till honom efter kings. Det var riktigt kul. Väldigt längesen jag hade så kul med mina klasskamrater, faktist!
Robin var så gullig, så han kom och mötte mig på vägen hem till honom, så att de tinte skullöe hända något med mig. Han är för fin, han.

Lördagen bestod av att jag vaknade klockan 9 och sen spenderade jag 3 timmar med att försöka få upp Robin, som låg och halvsov hela tiden. Jag började med att klia han lite på ryggen. Fick ingen kontakt. Jag började prata med honom. Fick kontakt.ibland. satte mig på honom och sa "upp!UPP!". Funkade inte. Körde låtsasbil med hans axlar. Funkade inte. Hoppade i sängen. Funkade inte. Gick upp och började göra frukost och sa åt honom att gå ner och köpa bullar. FUNKADE :D

Sen åt vi frulle och chilla lite framför tv:n. Sen gjorde vi oss i ordning och gick hem till Elle och åt pizzapicknik!
Och sen bar det av ut på crusingen.
Tro mig, vi var hemma snabbt igen.
Fy fasiken vilka drägg det finns på crusing. Helt galet.
Jag och Agnes(kompis) gick och höll armkrok och såg allmänt förskräckta ut medans vi sa  "Ta mig härifrån!"

Gårdagen bestod av......tv? Fick dra upp honom igår med. Han börjar bli gammal! Attans!

Så nu är han i Kristianstad igen, men som tur är så får jag ju träffa honom på ons-söndag :D Så skönt att få vara ledig två dagar extra!

Idag tog jag med mig bästa vännen(Frans) och gick ut på stan. In på apoteket och hämtade tabletter och sen hittade vi som sagt min studentklänning!
Jag hittade även en sjuuuuuukt snygg bikini ( gud vad tjejigt jag skriver).
Jag behöver verkligen en ny bikini, eftersom mina kläder just nu är i storlek S, så min bikini som jag köpte i somras är typ 300 storlekar för stor.
Den kostade bara 100 kronor. Man kanske kunde be mor snällt om 100 kronor till bikinin?
Eller?
Nej, jag får så dåligt samvete för alla pengar hon lägger ut till mig just nu. Balklänning,studentklänning, skor och biljetter och allt möjligt. Nej! Jag får vänta tills jag får mitt nästa studiebidrag. Det jag fick nu har jag redan handlat upp. Var tvungen till att köpa lite kläder. dels för att mina gamla börjar bli alldeles för stora och dels för att jag ville ha något nytt.

I alla fall, sen tog jag ut den sista hundringen på mitt konto och så gick jag och frans ner till hamnkiosken och köpte kulglass och sen satte vi oss vi teatern och solade eftersom det var helt vindstilla där.

Vi satt där i säkert två timmar och bara pratade. Skithärligt.

Och denna veckan kommer bestå av pluggning. Ska fortsätta läsa min engelskbok. Orkar inte.

Men nu ser ni i alla fall vad jag sysslar med nuför tiden!
Fridens!
Tro.Hopp.Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0