Huset som gjorde mig sjuk

Godmorgon!
Idag är det en ledsen och rätt så ångestfylld Elin som skriver.
Som de flesta av er vet, så har jag varit rätt så dålig och slö.Har ju varit hos doktorn sisådär 100 gånger det senaste året känns det som, men det enda dom har kommit fram till är att jag har en inflammation någonstans i kroppen.
Igår hade vi vår grannar här. Dom är lite mer insatta i huset och vet mycket om det.
Jag vet ju om att ventilationen i huset som vi bor i , inte är godkänd. Så jag har ju börjat tro att det var på grund av det som jag har kvar mina andningsbesvär(eftersom jag aldrig får det när jag är hemifrån).
Igår fick både jag och robin en rejäl chock. Jag förklarade för våra grannar hur jag trodde att det var.
Då får vi reda på att här både är mögel och förmodligen radon(vet inte riktigt hur det stavas, men det är farligt i alla fall)
Här är flera i huset som är sjuka och många av dom har fått cancer och helt enkelt blivit dåliga sen dom flyttade hit.
Kollade även upp symptom för mögel(alltså vad som händer om man bor i ett hus med mögel) Och ja, allt stämmer in på mig.
Trötthet,snuva,irriterade slemhinnor, andningsbesvär och nedsatt immunförsvar.
Dom har tidigare tagit radontester här, men dom som har bott här då, har inte fått något svar från hälsevårdsmyndigheten(eller vad det hette) och inget ifrån vår hyresvärd.
Tror ni att jag och robin har sovit inatt?
Nej, inte precis.
Jag är så jäkla ledsen och förbannad!
Men samtidigt känns det skönt, för då vet vi ju vad det är med mig(förutom inflammationen i kroppen, som även det kan vara från huset)
Så fort jag vaknade i morse(efter den lilla sömn jag hade fått) så ringde jag far.
Han sa att vi skulle flytta hem till dom sålänge (för dom har definitivt plats) och leta lägenhet under tiden.
Känns helt sjukt alltihopa. Jag har ända sen jag var liten drömt om att bo i ystad. Men jag har ju varit dålig sen jag flyttade hemifrån. Så ja, min dröm gjorde mig sjuk i stället.
Hade tänkt köra hem till mor och far ikväll när jag slutat jobbet. Just nu vill jag bara härifrån.
JAG BLIR SÅ HIMLA FÖRBANNAD!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0