Hello

Hejsvej!
Blev en lång runda idag men wilma. Eller lång och lång. Längre än vad som var tänkt. Vi var ute i 40-50 min, så lilla söta wilma var ju glaaad!
Här har ni en bild på sötnosen!
Vi var nere och gick vid havet och hon var sååååå glad!
Så himla go hund, alltså!
Ja, sen var jag hemma i nån timme innan det var dags att ut och gå igen, till ams!
Mötet varade i typ 10 min, sen var jag klar. Hon tyckte jag skötte mig utmärkt med tanke på mitt tillstånd!
Har även kollat upp lite med vad det är jag har. Min kusin kollade upp något som hette mycoplasma och allt stämmer in på mig! Helt galet!

Det går två till tre veckor från att man smittats tills symptomen märks.

  • Huvudvärk är mycket vanligt liksom muskelsmärtor samt torr, intensiv hosta som kan pågå i flera veckor.
  • Vanligtvis får man bara en måttlig temperaturstegring men hög feber utesluter inte en mykoplasmainfektion
  • Man hostar oftast inte upp slem, men om man drabbas av en vanlig lunginflammation efteråt, vilket händer i tio procent av fallen, kan man drabbas av andnöd och slemmiga upphostningar.


för att veta mer om vad det handlar om så kan ni bara söka på det. Men det kanske är något man ska säga till om!


Nu ska jag öaga thailänsk kycklinggryta!

Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0