Symbicort

Igår var jag inne om på apoteket för att hämta ut en ny inhalator. Jag kan vakna på morgonen av att jag är täppt i näsan och kan inte andas genom munnen heller pga av lunginflammationen eller vad det nu är.
Även på natten kan det bli så. Men nu var min förra inhalator slut, men jag visste att jag hade en till som låg på vänt på apoteket. Symbicort innehåller kortison(som även kan påverka vikten) och är en väldigt bra luftrörsvigdande medicin.
Anyway. Skulle hämta ut den och fick då reda på vad den egentligen kostar.
Jag betalar 130 kr eftersom jag har högkostnadskydd efter alla mediciner jag har gått på. Men denna lilla sak kostar alltså 630 kr i vanliga fall! Helt sinnes!
Denna lilla sak. 630 kr. Kan inte riktigt fatta det. Det är så jäkla dyrt med mediciner alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0