early morning

Jaha, och då har man varit uppe sen kl 6,30 idag.
Var jättekissig, så var tvungen att gå upp och sen är det väldigt svårt för mig att somna igen.
Ska jobba idag!
Börjar 11.45 och jobbar till 3. Ska på en ledsagning. så det blir väl en fika.
Är fortfarande så himla glad att jag gick ner så mycket igår!
Känns så jäkla bra! Ska ha gått ner minst 10 kilo till sommaren hade jag tänkt.
Och hur ska jag göra det då? Jo, Jag ska promenera jättemycket. Det gör så himla mycket!
Och det är ju verkligen inte ett överdirvet mål. har ju gått ner 4,7 så har kvar 5,3 tills sommaren.
Så ska jag kunna använda lite gamla klänningar och köpa lite nytt. Har letat upp en bikini som jag ska köpa till sommaren. Ska dock ha mer än en bikini till sommaren. Men jag kan ju inte köpa dom än, eftersom vikten går neråt. Så det får bli närmre sommarn.
Jaha, och dom här wrapsen som jag gjorde igår då?
Jättegoda!!!
Tål dock att kryddas ocrdentligt, eller lägga i två påsar tacokrydda!
Här kommer receptet!

Färsfyllda wraps!
Pointsvärde: 12 för 2 st.
Portioner: 4
Ingredienser:
4 st Tomat, gärna plommontomater
400 g Nötfärs max 10%
1 tsk Margarin flytande 80%
1 påse(ar) Taco kryddmix
1 st Lök, 1 dl hackad
2 klyfta(or) Vitlök, 1 tsk finhackad
8 medelstor(t)/medelstora Tortillabröd, à 40 g
4 msk Sweet chilisås
4 msk Fraiche 5%
100 g Sallad
2 st Tomat
1 bit(ar) Gurka
1 st (röd/röda) Lök, skivad
Instruktioner:
Hacka 4 tomater i 0,5*0,5 cm kuber. Hetta upp en fettsnål stekpanna med margarin och stek färsen tills den blir smulig. Tillsätt tacokrydda, lök, vitlök och tomater. Låt det steka på hög värme tills det mesta av vätskan kokat bort, smaka av med salt och vitpeppar. Servera köttfärsen tillsammans med bröden, salladm, tomatbitar, gurka, rödlök och såserna.

Dom var väldigt enkla att göra och väldigt goda. Som taco fast med annorlunda smak.
Men nu ska jag ta och vakna till lite mer. Hälla upp ännu en kopp kaffe och syssla lite med oriflame!
Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0