Recept-Elin?

Hade tänkt slänga in lite recept som jag provat, så dom som vill prova dom kan se här vad jag tyckte om dom!
Igår åt vi kassler med spenatpasta. Jag själv har väl aldrig varit något fan av spenat. Varför vet jag inte. Men
denna rätten var verkligen heeeeeeelt underbart god! Och enkel!

Den innehåller 8 pp och recpetet är på 1 portion!
1/2 dl Pasta okokt (makaroner)
1 bit(ar) Purjolök
100 g Spenat
1 tsk Margarin flytande 80%
3/4 dl Lättmjölk 0,5%
1 krm Salt
1 krm Peppar
2 msk Ost riven max 17%
3 skiva(or) Kassler (fett bortskuret)

Instruktioner

Koka pastan enligt förpackningen. Strimla purjolök, fräs purjon och spenat i margarin. Häll på mjölk och krydda med salt och peppar. Låt sjuda på svag värme ca 5 minuter. Rör ner grönsaker och ost i pastan. Servera med bräckt kassler.

Jag fattade inte riktigt vad bräckt kassler var. Men jag bara stekte till kasslern och serverade det brevid.
Men detta är definitivt något riktigt gott! Och robin(som absolut inte velat äta spenat innan) tyckte också att det var jättegott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0