a new morning

Godmorgon!
 
Klockan är tidigt, tidigt men jag är redan uppe!
 
Gårdagen var underbar med min syster. När hon kom hit, så tog vi på oss och gick ut och gick i en hel timme! Ner till havet och hem igen! Riktigt mysigt var det, och jag fick bra med motion! När vi kom hem så värmde vi upp soppan från kvällen innan och åt! Massa gott! 
Sen provade vi även en paleokaffedrink! Så smaskig! Tog dock inga bilder under hela gårdagen, vilket var jättesynd... Får ta nästa gång =)
 
Robin var ju iväg och tränade igår, så det blev sen middag. Men en god middag! Jag stekte upp lite kycklingfile som jag delat i småbitar, bacon, rödlök och champinjoner. sen skakade jag 4 ägg med lite kokosmjölk och kryddor och la över. så himla gott!!! Det var nästan lite pizza-aktikt. Riktigt gott! Ska nog göra det till lunch idag. har lite kyckling över.
 
Hur har det gått annars då?
 
Ja, jag är ju bara på dag tre, men jag känner förändringar redan kan jag säga! Det har gått snabbt.
Jag är alltid mätt,magen är inte alls svullen, vilket även gör att den är mindre.jag har mer energi, gladare och börjar må bättre psykist och fysiskt! och jag känner mig (redan) lättare i kroppen!
 
Det jag var mest orolig för, var robin. Han håller ju också på med paleo. Innan vi började så kunde jag ha diskussioner med robin om att han åt så fruktansvärt dåligt! det var massa kakor,godis och hel-halvfabrikat. jag är ju mer för lagad mat. Det är ju såklart robin också, men han lagar inte det. Han är med för att spara tid så man har tid över till annat.
Men, robin har förändrats så mycket och jag hoppas att det håller i sig. Jag brukar fråga honom om hur dagen har gått och det har gått superbra för honom. Igår hade han inte varit hungrig när han skulle äta lunch och han fick igår sina första frestelser. Dom hade haft möte på jobbet och då brukar där finnas kakor och kaffe. men robin hade bara tagit kaffe och sen gått och satt sig. Sen hade han handlat lite efter träningen och blev sugen på godis eller kakor, men icke! Han komhem med bara det jag bett han handla! Så himla duktig!!
Och han går upp mycket tidigare för att laga ägg och bacon till frukost. Nej, han har verkligen förändrats. och både mitt och robins humör har redan förändrats. glada är vi! =)
 
nu ska jag vakna till lite, och sen ska jag börja på min dag!
 
Fridens!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0